2008年6月18日星期三

飯香

小學時候是返上晝班的,下課後不直接回家,而是去阿姨家中,吃婆婆煮的午飯,因為當時的女人,很多都要到工廠返工.

午飯時間,家家戶戶的飯煲都齊齊開動,煲定一鍋鍋的飯,等孩子回家吃,飯香飄滿屋村走廊,那股香氣,我到而家還很懷念.

現在,發覺連吃一碗有飯香的米飯,也很奢侈,不知是否現代米都是基因改造,成長快,卻沒有以前的傳統味道,即使打開飯煲,與白飯面對面,我也嗅不到香氣,同事話我可能係味覺退化,唔關啲米事.

啱啱遇著剛剛,Osen第八集就是講煮飯,米,由清洗一刻開始,就會吸收水分,若然用水喉水直接浸洗,米就會吸收埋d氯氣,劇內好奢侈的用井水浸米,我們沒有井水,也可以將水先放一晚才用.

煮飯講究火喉,先要大火煮滾,當有水泡爆瀉,即收細火,原理有點像煲仔飯哩.這一集看得我津津有味,看著劇中人煮飯,我彷彿就聞到飯香~~~~

一件件白雪雪的飯糰,背後的製作可以是殊不簡單.去認識食物的特性,配合它們,研究製法,是對食物的尊重,對生命的尊重,你把東西吃進肚時,有善待它們嗎?有真正"感覺"它們嗎?我們一直講的世界和平...環境問題...其實都是源於失去尊重,如果有一天,當每一個人都曉得尊重食物,我們人類才不致滅亡.

好想食一碗有飯香的米飯啊!!!

4 則留言:

說...

你就好, 以前我小學放學要自己返屋企煮下晝飯, 仲要煮埋俾細佬食...
但對於你說要尊重食物, 很感動, 我轉載你篇稿啦.

傻四 說...

係架,而家諗番係覺得好幸福,晏晝有婆婆飯食,晚飯有媽媽飯食.但人就係咁,身在福中.而家回憶飯香,其實都係回憶當年的生活.物質少,但一定係幸福的.
你當年係煮乜嘢餸呢?

匿名 說...

我小時候是爸爸煮飯的,但記得好深刻係,因為是住在村內,到吃飯時間前後,一縷縷炊煙會從部分家的煙囪飄出,我不記得是不是飯香,只記得是「就嚟有飯食」的味道。

傻四 說...

有人煮定飯,等你返歸食,嗰種feel真係好touching.煮飯的人,係灌注了關心與愛心架~~
你那鄉間炊煙一幕,更加係山水畫嚟架啦,正!!!